Неділя, 13.07.2025, 13:23
Університетська рада студентів ТНЕУ
Приветствую Вас Абітурієнт | RSS
Меню сайту
Розділи щоденника
Загальний розділ [3]
Організаційно-методична комісія [3]
Навчально-наукова комісія [1]
Культурно-мистецька комісія [0]
Житлово-побутова комісія [0]
Відділ по зв’язках з громадськістю [0]
Інформаційний відділ [0]
Комісія з піару [0]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть сайт
Всього відповідей: 226
Головна сторінка » 2007 » Грудень » 07 » ЗНАЙ СВОЇ ПРАВА!
ЗНАЙ СВОЇ ПРАВА!
22:38
Що таке Болонський процес?

19 червня 1999 року, через рік після прийняття Сорбонської декларації, міністри вищої освіти 29 Європейських країн підписали Болонську декларацію. Були узгоджені важливі спільні кроки для розвитку ефективної та єдиної Зони вищої освіти Європи у період до 2010 року. На Празькій конференції 19 квітня 2001 року міністри збільшили кількість задач та підтвердили свій намір про встановлення Зони вищої освіти близько 2010 року. 19 вересня 2003 року міністри вищої освіти з 33 Європейських країн зібрались у Берліні для того, щоб переглянути досягнуті успіхи, та встановити пріоритети та нові задачі на наступні роки, маючи на меті прискорення реалізації проекту створення Зони вищої освіти Європи. Вони погодились з наступними поглядами, принципами, та пріоритетами:
Міністри підтвердили важливість соціального аспекту Болонського процесу. Необхідність підвищення конкурентноздатності, яка повинна бути урівноважена з поліпшенням соціальних характеристик Зони вищої освіти Європи, що у подальшому приведе до посилення соціальної єдності та зменшення соціальної та тендерної нерівності як на національному, так і на Європейському рівнях. У такому контексті міністри підтвердили свою позицію про те, що вища освіта є громадським благом та громадською відповідальністю. Вони наголосили, що в міжнародній освітянській співпраці та обмінах повинні домінувати навчальні цінності.
Вони вважають, що національні системи гарантії якості повинні включати:
• визначення відповідальності органів та навчальних закладів, які беруть участь;
• оцінку програм закладів, яка включає внутрішній контроль, зовнішню перевірку, участь студентів та публікацію результатів;
• систему акредитації, сертифікації або подібні процедури;
• міжнародну участь, співробітництво та створення спілок.
На Європейському рівні міністри звертаються до Е NQ А та її членів у співпраці з Е U A, EURA S НЕ та ESIB для розробки узгоджених стандартів, процедур та рекомендацій з питань гарантії якості, а також для впровадження системи рівноправного розгляду та(або) акредитації агенцій чи органів, та звітування про досягнуті результати на зустрічі 2005 року. Належний звіт буде прийнятий після випробовування гарантій якості і інших асоціацій та організацій.
Вищі навчальні заклади та студентство.
Міністри підтримують участь ВНЗ та студентства у Болонському процесі і вважають, що лише активна участь всіх партнерів в Процесі може забезпечити його довгостроковий успіх. Усвідомлюючи, який внесок авторитетні ВНЗ можуть зробити в економічний та соціальний розвиток, міністри сходяться на тому, що університети повинні бути уповноважені приймати рішення щодо своєї внутрішньої організації та управління. Міністри закликають ці навчальні заклади і в подальшому впроваджувати реформи в усі сфери свого життя. Міністри відзначають конструктивну участь студентських спілок у Болонському процесі та підкреслюють необхідність залучення студентства до подальших дій. Студентство є повноправним партнером в управлінні вищою освітою. Міністри закликають університети та студентство до більш активної участі в управлінні вищою освітою. Міністри наголошують на необхідності забезпечення гідних умов проживання та навчання для студентів, маючи на увазі, щоб вони могли успішно завершити курс навчання впродовж обумовленого строку без перешкод, зв'язаних з соціальною та економічною ситуацією в їхніх сім'ях. Також міністри підкреслюють необхідність збору даних про соціальне та економічне положення студентства.
Міністри заявляють, що міжнародний обмін у вищій освіті повинен орієнтуватися на критерії якості та навчальної цінності, і погодилися сприяти досягненню цієї мети. У всіх обставинах таке сприяння повинно включати соціальні та економічні аспекти. Вони заохочують співпрацю з іншими регіонами світу через створення семінарів та конференцій для представників цих регіонів.
Міністри підкреслюють важливий внесок вищої освіти у впровадження довічного навчання в реальність. Вони приймають міри, щоб спрямувати національну політику своїх країн до цієї мети і спонукати ВНЗ збільшити можливості навчатися незалежно від віку, включаючи визнання попередньої освіти
Для реалізації концептуальних засад Болонського процесу в Україні необхідно:
- удосконалити двоступеневу структуру вищої освіти;
- прийняти прозорі та зрозумілі градації дипломів, ступенів та | кваліфікацій;
- використати єдину систему кредитних одиниць і додатка до диплома;
- врахувати європейську практику організації акредитації та контролю якості освіти;
- підтримувати і розвивати європейські стандарти якості;
- ліквідувати перепони для розширення мобільності студентів, викладачів і дослідників;
- запровадити сучасні підходи інтеграції вищої освіти і науки у справі підготовки магістрів та аспірантів;
- забезпечити подальший розвиток автономності та самоврядування у системі вищої освіти та науки.
Для досягнення вищезазначеної мети Міністром освіти і науки України було видано відповідний наказ, який передбачає вжиття низки заходів експерементального характеру.
Категорія: Організаційно-методична комісія | Переглядів: 1264 | Додав: ZaK | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 3
24.01.2008
3. Катерина [Матеріал]
Мені щиро шкода тих дітей першокурсників, які цього року вступили до нашого ВУЗу, бо коли я була на першому курсі, то вибачте, "дибілізм" з Болонським процесом ще не так зашкалював.Ви собі уявіть????!!!!!!!.... Здавати з БЖД екзамен.Тупо!!!!!!!!!!!!!!!!Це економічний університет, а не медучилише.

08.12.2007
2. Юляся:-) (Buljochk@) [Матеріал]
Андрій, я думаю, що з тобою згодна не тільки я, але і всі "жертви" цієї системи killed

07.12.2007
1. Андрій (ZaK) [Матеріал]
питання болонського процесу обговорювались на багатьох конференціях, проте наскільки я бачу спільних висновків не було зроблено, і ніяких шляхів до повної інтеграції цього процесу в Україні не було знайдено..........Кожен ВНЗ бачить і вводить цей процес по свому.....чи я не правий?


Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Календарь
«  Грудень 2007  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Он-лайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2025